tag:blogger.com,1999:blog-30418412735586819702024-03-05T16:03:45.318-08:00Jak człowiek poznaje wszechświat?Jak człowiek poznaje wszechświathttp://www.blogger.com/profile/07751320530769316079noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-3041841273558681970.post-4019772951752788142013-10-02T12:48:00.003-07:002013-10-17T09:27:05.412-07:00Nasz cel i sposób, w jaki będziemy go osiągać<span style="font-family: Times, "Times New Roman", serif;"><br /></span>
<span style="font-family: Times, "Times New Roman", serif;"><span style="font-size: large;">Tematem naszego projektu jest odwieczne dążenie człowieka do poznania
wszechświata. Nasi przodkowie od zawsze tworzyli nowe teorie, metody, jakimi
mogliby poznawać rzeczywistość oraz odpowiednie ku temu narzędzia. Droga
poznania prowadziła przez błędy, które korygowali i wysnuwali z nich odpowiednie
wnioski w myśl powiedzenia "ucz się na błędach". </span></span><br />
<span style="font-family: Times, "Times New Roman", serif;"><span style="font-size: large;">
</span></span><span style="font-family: Times, "Times New Roman", serif;"><span style="font-size: large;"><br /></span></span><span style="font-size: large;">
</span><span style="font-family: Times, "Times New Roman", serif;"><span style="font-size: large;">Nasz projekt podzielony jest na dwie części:</span></span><br />
<span style="font-family: Times, "Times New Roman", serif;"><span style="font-size: large;">
</span></span><b><span style="font-family: Times, "Times New Roman", serif;"><span style="font-size: large;"><br /></span></span></b><span style="font-size: large;">
</span><br />
<ul><span style="font-size: large;">
</span>
<li><b><span style="font-family: Times, "Times New Roman", serif;"><span style="font-size: large;">Część matematyczno-fizyczną</span></span></b><span style="font-family: Times, "Times New Roman", serif;"><span style="font-size: large;">, w której spróbujemy
dowiedzieć się jakie trudności i przeszkody człowiek spotykał na swojej drodze
aby dziś mógł badać rzeczywistość przy pomocy nowoczesnych technologii. W tej
części zamierzamy sami skorzystać z metod pomiaru znanych już przed naszą erą,
oraz postaramy się zrozumieć zjawiska związane z odwiecznym ruchem ziemi i
księżyca.</span></span></li>
<span style="font-size: large;">
</span></ul>
<span style="font-family: Times, "Times New Roman", serif;"><span style="font-size: large;">
</span></span><b><span style="font-family: Times, "Times New Roman", serif;"><span style="font-size: large;"><br /></span></span></b><span style="font-size: large;">
</span><br />
<ul><span style="font-size: large;">
</span>
<li><b><span style="font-family: Times, "Times New Roman", serif;"><span style="font-size: large;"> Część humanistyczną, </span></span></b><span style="font-family: Times, "Times New Roman", serif;"><span style="font-size: large;">w której dążyć będziemy do poznania
źródeł filozofii oraz pierwszych odpowiedzi. Dzisiejsze technologie dają nam
możliwość poznania odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Wystarczy zaledwie
wpisać hasło w wyszukiwarkę, a zostaniemy zalani całym stosem teorii.
Starożytni nie mieli do dyspozycji tych narzędzi. Odpowiedzi na podstawowe
prawa rządzące ich rzeczywistością odnajdowali w wierze, mitach, czy ówczesnych
technologiach. Postramy się poznać ich sposób widzenia siebie i tego, co ich
otacza.</span></span></li>
<span style="font-size: large;">
</span></ul>
<span style="font-size: large;"><br /></span>Jak człowiek poznaje wszechświathttp://www.blogger.com/profile/07751320530769316079noreply@blogger.com